MISJA SZKOŁY
,,Chciałbym przeżyć swoje lata w miłości i prawdzie.."
Wiesław Kazanecki
1. Program wychowawczy nastawiony jest na przekazanie uczniom humanistycznego systemu wartości.
2. Dążymy do tego, aby absolwenci naszej szkoły czuli się obywatelami Polski i Europy, wyrastającymi z tradycji i kultury regionalnej.
3. Chcemy, aby nasi uczniowie szanowali zasady demokracji.
4. Zmierzamy do wyzwolenia w wychowankach postaw twórczych, do rozwijania umiejętności rozwiązywania problemów, radzenia sobie z zagrożeniami współczesnej cywilizacji.
5. Zakładamy, że absolwentów będzie cechowała odpowiedzialność, umiejętność określania celów oraz realizowania ich w miarę swoich możliwości i z poszanowaniem praw innych ludzi.
6. Pragniemy rozbudzić potrzeby i nawyki intelektualne, wyzwolić potrzebę zdobywania wiedzy i nowych umiejętności, wdrożyć do prac samokształceniowych, nauczyć korzystania z różnych źródeł informacji, w tym multimedialnych.
7. Przygotowujemy do uzyskania jak najlepszych wyników na egzaminach kończących gimnazjum oraz do kontynuowania nauki w szkołach średnich.
WIZJA SZKOŁY
Struktura naszej szkoły opiera się na współpracy nauczycieli, uczniów, rodziców. Dlatego nasza szkoła w swoich działaniach:
Stawia na tradycyjne wartości – honor, patriotyzm, uczciwość, odpowiedzialność.
Ceni – odwagę, przyjaźń, prawdomówność.
Wymaga – odpowiedzialności za siebie, rodzinę, ojczyznę, kultury i szacunku
w kontaktach z innymi.
W naszej szkole:
- Wszystkich łączy życzliwość, wzajemny szacunek, wola współpracy w budowaniu systemu etycznego, opartego na wartościach humanistycznych.
- Uczniowie mają zapewnioną atmosferę bezpieczeństwa, traktowani są podmiotowo, mogą oczekiwać pomocy oraz akceptacji ze strony nauczycieli i rówieśników.
- Praca pedagogów nastawiona jest na rozwijanie umiejętności, zainteresowań i talentów uczniów tak, aby w sposób twórczy rozwiązywali różnorodne problemy, potrafili prowadzić pracę samokształceniową, wietrzyli we własne siły i możliwości.
- Uczniowie czują się spadkobiercami historii, tradycji, kultury „Wielkiej” i „Małej” Ojczyzny oraz współtwórcami otaczającej ich rzeczywistości.
- Pracownicy szkoły i uczniowie mają zapewnione dobre warunki podczas zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych oraz podczas przerw.
- Nauczyciele mają zabezpieczone warunki do podnoszenia kwalifikacji, są dobrze wynagradzani za swoją pracę.
MODEL ,,ABSOLWENTA”
Publicznego Gimnazjum nr 15 im. Wiesława Kazaneckiego w Białymstoku
Absolwent Publicznego Gimnazjum nr 15 to obywatel Europy XXI wieku który powinien być:
- Punktualny. Nie spóźnia się na zajęcia szkolne i inne spotkania. Zadania wykonuje systematycznie i w określonym terminie. Potrafi dobrze zorganizować sobie dzień pracy. Szanuje czas swój i innych.
- Rozważny. Nie podejmuje pochopnych decyzji. potrafi powiedzieć „nie”. Uwzględnia zdanie i potrzeby innych ludzi. Panuje nad emocjami.
- Tolerancyjny. Jest wyrozumiały dla ludzi z różnych środowisk. Nie śmieje się z innych. Szanuje inne religie, kultury, zwyczaje. Uznaje indywidualizm każdego człowieka.
- Odpowiedzialny. Nie naraża innych na przykre konsekwencje i niebezpieczeństwo. Potrafi przewidzieć konsekwencje swoich czynów. Ponosi odpowiedzialność
za postępowanie swoje i grupy. Dba o własne zdrowie i bezpieczeństwo. - Samodzielny. Potrafi korzystać z różnych źródeł wiedzy. Potrafi zadbać o siebie,
nie oczekuje pomocy. Wywiązuje się z powierzonych mu zadań. Daje sobie radę
w różnych sytuacjach. Dokonuje samodzielnych wyborów. - Krytyczny. Odważnie prezentuje swoje poglądy. dochodzi swoich praw bez urażania innych. Nie ulega złym wpływom.
- Otwarty. Jest komunikatywny, stosuje różne sposoby porozumiewania się. Potrafi współpracować w grupie. Chętnie udziela pomocy. Potrafi wysłuchać innych.
- Ciekawy Świata. Interesuje się bieżącymi sprawami swojego kraju. Czyta książki i prasę. Ma hobby. Korzysta z różnych źródeł informacji. Zna historię kulturę oraz tradycje swojego regionu i narodu.
- Prawy. Nie toleruje złych zachowań. Jest uczciwy, nie oszukuje, nie kłamie. Postępuje zgodnie z prawem, zna swoje prawa i obowiązki jako członka rodziny, społeczności szkolnej i jako młody obywatel. Nie krzywdzi innych. Zna wartości moralne i stara się je stosować w różnych sytuacjach.
- Kulturalny. Dba o swój wygląd zewnętrzny. Nosi strój stosownie do sytuacji. Potrafi zachować się w różnych sytuacjach, reaguje na niewłaściwe zachowanie np. krzywdzenie innych, dokuczanie, wyzywanie, niszczenie mienia szkoły.... Okazuje szacunek sobie i innym. Postępuje zgodnie z dobrem własnym i społeczności szkolnej,
Opublikowano: czwartek, 04, kwiecień 2013 18:50